Niezależnie od zastosowanych technologii, sukces naszej strony internetowej lub aplikacji zależy od jednej rzeczy: jak postrzegają ją użytkownicy. Jeżeli Twoja witryna daje odbiorcom wartość i jednocześnie jest dla nich atrakcyjna oraz prosta w obsłudze istnieje duża szansa, że na niej pozostaną na dłużej, a także powrócą w przyszłości. Właśnie dlatego dobry UX to klucz do sukcesu Twojego produktu.
Czym jest UX Design?
User Experience (UX) Design to inaczej projektowanie doświadczeń użytkownika, którego celem jest stworzenie produktu cyfrowego, wzbudzającego pozytywny odczucia i odpowiadającego na potrzeby przyszłych odbiorców. Jest to koncepcja, która obejmuje kilka różnych dyscyplin, takich jak: projektowanie wizualne, projektowanie i architektura informacji, czy użyteczność.
Głównym celem UX jest zrozumienie użytkowników, ich potrzeb, umiejętności, a także ograniczeń. Dzięki temu możliwe jest budowanie długoterminowej lojalności klientów wobec Twojego produktu lub marki. Zapewnia to również ich pozytywny odbiór przez nowych użytkowników.
Dlaczego projektowanie doświadczeń użytkownika jest ważne?
Odpowiadanie na potrzeby użytkowników i ulepszanie ich doświadczeń jest w dzisiejszych czasach koniecznością. Dobry projekt zintegrowany na użytkownika jest niezbędny, aby złożone strony i aplikacje posiadające mnóstwo rozmaitych funkcji były skuteczne. Nie zawsze bowiem to, co dla Ciebie jest proste i intuicyjne będzie takie dla zewnętrznych odbiorców. W rzeczywistości sposób, w jaki myśli i może poruszać się użytkownik po Twojej witrynie lub aplikacji, będzie prawdopodobnie zupełnie inny. Dlatego właśnie musisz się do niego zbliżyć, poznać jego oczekiwania, a także wymagania. Nie tylko wpłynie to na lepszy odbiór Twojego produktu, lecz także przyczyni się do zwiększenia ilości konwersji.
Dobry UX może pomóc SEO
Google bardzo dużą wagę przywiązuje do prostych i intuicyjnych rozwiązań. W końcu ich głównym celem jest jak najszybsze dostarczenie użytkownikom jak najlepszych odpowiedzi na zapytania. Dlatego też doświadczenie użytkownika jest ważnym czynnikiem rankingowym w algorytmie Google. Dzięki zachowaniu odpowiednich zasad UX możesz sprawić, że informacje zawarte na stronie będą trafne i zrozumiałe zarówno dla użytkownika, jak również dla robotów wyszukiwarek. Dzięki temu nie wpłynie to na zwiększenie współczynnika odrzuceń (z ang. bounce rate), który rośnie, między innymi wtedy, gdy użytkownik po wejściu na stronę od razu ją opuszcza, ponieważ nie znalazł na niej informacji, których szukał.