Jak tworzyć elementy title? Praktyczne wskazówki
Title tag jest jednym z najważniejszych z punktu widzenia SEO elementów na stronie. Jego treść informuje wyszukiwarki oraz użytkowników o tym, co mogą znaleźć na danej stronie. Odpowiednio zoptymalizowane title’e są niezbędne w osiągnięciu wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Jednak jak je tworzyć, aby przyniosły najlepsze efekty? Poniżej znajdziesz najważniejsze wskazówki!
Czym jest meta title tag?
Title tag na stronie internetowej można porównać do tytułu artykułu w czasopiśmie – jest to krótkie i trafne podsumowanie treści serwowanej czytelnikowi. Title jest wyświetlany na liście wyników wyszukiwania dla danego zapytania jako klikalny nagłówek:
Pojawia się również na karcie przeglądarki:
W strukturze strony tag <title>, podobnie jak inne meta tagi przechowywany jest w sekcji <head>.
Dlaczego elementy title są ważne?
Odpowiednio zoptymalizowany title tag pozwala wyszukiwarkom zrozumieć o czym jest Twoja strona. Czasami wystarczy nawet niewielka zmiana, aby poprawić pozycję witryny w serpach.
Jest to również element, którego treść może zachęcić użytkownika do kliknięcia w link i odwiedzenia Twojej strony. Jest to dla niego pierwsza informacja, która pomaga mu zdecydować, czy dany wynik wyszukiwania jest wart kliknięcia.
Zasady tworzenia poprawnych elementów title
- Każda podstrona powinna posiadać unikalny title.
Każda podstrona powinna posiadać unikalny title tag, który jest ściśle powiązany z jej zawartością. Powielanie tych samych tytułów dla różnych podstron może wprowadzić w błąd zarówno użytkownika, jak również wyszukiwarki i przynieść negatywne efekty dla widoczności strony.
Na szczęście większość platform e-commerce i systemów zarządzania treścią posiada opcję ręcznego uzupełniania tego elementu dla każdej podstrony. Możesz to robić pojedynczo dla każdej z podstron lub ustawić globalny schemat, według którego tytuły będą tworzone. - Zacznij od frazy kluczowej.
Słowa, które znajdują się na początku tytułu są traktowane jako najważniejsze, co może mieć wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. Prawidłowy schemat tworzenia elementów title:“Najważniejsze słowo kluczowe + drugorzędne słowo kluczowe | Nazwa strony” - Nie powtarzaj słów kluczowych
Elementy title powinny być naturalne. Powielanie słów kluczowych, oddzielonych przecinkiem może spowodować złe wrażenie użytkownika, a także negatywnie wpłynąć na SEO. Dotyczy to również odmian słów kluczowych. Obecnie algorytmy Google są tak zaawansowane, że potrafią zrozumieć odmianę danego słowa, więc nie powinno się go stosować więcej niż jeden raz. - Pilnuj odpowiedniej długości
Bezpieczna długość elementu title to 50-60 znaków (około 600 pikseli, co jest związane z szerokością ekranu). Dłuższe mogą zwyczajnie nie zostać wyświetlone w całości, co może skutkować pominięciem ważnych słów, ponieważ title zostanie obcięty przez wyszukiwarki, aby zmieścić się na ekranie.
TIP: Staraj się nie używać wielkich liter, ponieważ zajmują one więcej pikseli, przez co ograniczają liczbę znaków. Są też trudniejsze do odczytania przez wyszukiwarkę i użytkowników.